4 podstawowe błędy podczas eksploatacji smartfona
Każdy z nas popełnia błędy, jednak niektóre z nich mogą okazać się tragiczne w skutkach, może nie dosłownie, ale mogą doprowadzić do szybszego zużycia smartfona. Na co warto zwrócić uwagę podczas jego użytkowania? W tym poradniku przedstawimy kilka ciekawszych błędów!
Błąd 1 – Rozładowywanie smartfona do zera
Ogniwa współczesnych baterii litowo-jonowych lub litowo-polimerowych bardzo nie lubią głębokich rozładowań. Jeśli użytkujesz smartfon, warto zadbać o alarmie przy niskim stanie baterii, ustawić go na przykład na poziom 20%. Według niektórych źródeł optymalnie jest ładować smartfona już po spadku do poziomu 40% naładowania. Sugerowany maksymalny stopień naładowania to 80%. Dzięki temu można przedłużyć życie akumulatora, co ma szczególne znaczenie w urządzeniach, które nie posiadają wymiennej baterii. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest aplikacja AccuBattery, która pozwala sprawdzić aktualny poziom zużycia baterii, jak również dba o to, aby użytkownik ładował smartfon w ściśle określonych przedziałach %. Jest to aplikacja komercyjna, którą warto przetestować.
Błąd 2 – Włączanie wszystkich funkcjonalności, gdy się ich nie używa
Telefon, który ma włączone wszystkie funkcje tj. bluetooth, Internet GSM, WiFi, NFC, GPS, podczerwień, automatyczna synchronizacja, która zużywa najwięcej energii, na dodatek po jej włączeniu system może pracować mniej wydajnie. Warto wyłączyć określone funkcje, gdy z nich nie korzystamy. Szczególnie WiFi, internet LTE oraz GPS, które potrafią skutecznie dobić baterię. Z oferowanych funkcji korzystajmy mądrze, a będzie dobrze!
Błąd 3 – Uruchamianie wielu aplikacji i zapominanie o nich
Uruchamiając aplikacje nawet nie zdajemy sobie sprawy, że wiele z nich z chwilą zamknięcia trzyma biblioteki i procesy w pamięci, na wypadek ponownego uruchomienia. Pozwala to szybko wznowić działanie aplikacji. Procesy zalegają w pamięci operacyjnej RAM, dodatkowo te aplikacje, które pozwalają na auto-synchronizację będą angażowały procesor i usługi internetowe, konsumując cenne zasoby. Aplikacje po zamknięciu warto dodatkowo sprawdzić, używając dedykowanego oprogramowania optymalizującego, które pozwoli odzyskać cenne zasoby.
Błąd 4 – Brak dodatkowego zabezpieczenia ekranu
Kupując smartfon nie zdajemy sobie sprawy, jak ważne jest, aby należycie zabezpieczyć ekran smartfona. Standardowa ochrona oferowana przez producenta często podczas normalnej eksploatacji jest kompletnie niewystarczająca, warto sięgnąć po wsparcie w postaci szkła hartowanego. Więcej o szkłach hartowanych, typach, wadach i zaletach napiszemy w kolejnych artykułach.
Jako dodatkowe wsparcie może posłużyć etui, które zabezpieczy również ekran smartfona – czyli tak zwane etui z klapką.